ankety
1. súhlas
66.3% (126)
2. nesúhlas
23.2% (44)
3. neviem/je mi to jedno
10.5% (20)
1. súhlas
70.3% (26)
2. nesúhlas
18.9% (7)
3. neviem/je mi to jedno
10.8% (4)
1. súhlas
65.4% (100)
2. nesúhlas
24.2% (37)
3. neviem/je mi to jedno
10.5% (16)
na označovanie musíš byť prihlásený :(
johno
15
10.07.2010 11:23 (+18/-3) Zaujimavý6

Ja nesuhlasim. Pokial viem tak fajciari na daniach za tabak zaplatia viac ako ide na ich liecbu. Teda ak by zili v nejakej utopickej spolocnosti bez dani, tak by si tu liecbu pokojne mohli dovolit. Je to ich vlastny zivot, nech si ho humpluju, ked sa im to paci.ked bude dan z cigariet a alkoholu 19%, potom nech sa doplaca.

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
anonym#8622
0
10.07.2010 12:50 (+3/-3)
zobraziť komentár
johno:

Ja nesuhlasim. Pokial viem tak fajciari na daniach za tabak zaplatia viac ako ide na ich liecbu. Teda ak by zili v nejakej utopickej spolocnosti bez dani, tak by si tu liecbu pokojne mohli dovolit. Je to ich vlastny zivot, nech si ho humpluju, ked sa im to paci.ked bude dan z cigariet a alkoholu 19%, potom nech sa doplaca.

presne tak, ale to nikomu nedochadza......

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
?
1
10.07.2010 17:29 (+5/-4)
zobraziť komentár

presne tak, ale to nikomu nedochadza......

lenze niekto moze fajcit 30 rokov v domacnosti a clenovia domacnosti maju astmu kvoli tomuto cloveku...on im tu liecbu nepreplati a co myslis ako sa zachovaju poistovne?

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
Rexxar
-2
10.07.2010 18:31 (+3/-5)
zobraziť komentár
johno:

Ja nesuhlasim. Pokial viem tak fajciari na daniach za tabak zaplatia viac ako ide na ich liecbu. Teda ak by zili v nejakej utopickej spolocnosti bez dani, tak by si tu liecbu pokojne mohli dovolit. Je to ich vlastny zivot, nech si ho humpluju, ked sa im to paci.ked bude dan z cigariet a alkoholu 19%, potom nech sa doplaca.

suhlasim s tebou. Naviac ja by som nehadzal alkoholikov s fajciarmi do jedneho vreca. Pretoze opilci vacsinou nie su schopny vykonavat ziadnu pracu, preto su navyse i prizivnikmi.

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
abc
10
12.07.2010 10:47 (+11/-1)
zobraziť komentár
Rexxar:

suhlasim s tebou. Naviac ja by som nehadzal alkoholikov s fajciarmi do jedneho vreca. Pretoze opilci vacsinou nie su schopny vykonavat ziadnu pracu, preto su navyse i prizivnikmi.

aj fajciari maju znizeny pracovny vykon, ved ked niekto chodi kazdu hodinku na jednu cigaretku, tak mu to iste zaberie 10 minut, ked ide len 6 krat za den, tak pracuje o hodinu menej ako nefajciar...

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
mufti
0
11.07.2010 14:38 (+0/-0)
zobraziť komentár
johno:

Ja nesuhlasim. Pokial viem tak fajciari na daniach za tabak zaplatia viac ako ide na ich liecbu. Teda ak by zili v nejakej utopickej spolocnosti bez dani, tak by si tu liecbu pokojne mohli dovolit. Je to ich vlastny zivot, nech si ho humpluju, ked sa im to paci.ked bude dan z cigariet a alkoholu 19%, potom nech sa doplaca.

Povedal to kedysi Miloš Zeman a novinári neskôr tvrdili, že to nie je pravda. Ja osobne neviem aká je pravda, ale považujem za potrebné to sem uviesť :).

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
kopanica
2
12.07.2010 11:05 (+6/-4)
zobraziť komentár
Vecný4
johno:

Ja nesuhlasim. Pokial viem tak fajciari na daniach za tabak zaplatia viac ako ide na ich liecbu. Teda ak by zili v nejakej utopickej spolocnosti bez dani, tak by si tu liecbu pokojne mohli dovolit. Je to ich vlastny zivot, nech si ho humpluju, ked sa im to paci.ked bude dan z cigariet a alkoholu 19%, potom nech sa doplaca.

...a platia dosť aj za moju liečbu ako pasívneho fajčiara? Platia aj za frajerku, kamaráta, moju mamu, otca, brata, sestru, synovca, atď...???

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
anonym#3825
-12
12.07.2010 11:14 (+4/-16)
zobraziť komentár
Nelogický-7
kopanica:

...a platia dosť aj za moju liečbu ako pasívneho fajčiara? Platia aj za frajerku, kamaráta, moju mamu, otca, brata, sestru, synovca, atď...???

kto vas nuti byt pasivnym fajciarom ?

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
kopanica
2
12.07.2010 11:23 (+6/-4)
zobraziť komentár

kto vas nuti byt pasivnym fajciarom ?

Chodíte po ulici, alebo sedíte len za PC? Idete po ulici a pred Vami ide niekto kto fajčí. Vy to dýchate - ste pasívny fajčiar. Áno, nie je to taká koncentrácia ako priamo z cigarety, ale aj tak sa Vám to dostáva do pľúc... Takže nikto mi nekáže, ono sa to jednoducho deje.

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
r34
5
12.07.2010 12:03 (+8/-3)
zobraziť komentár
kopanica:

Chodíte po ulici, alebo sedíte len za PC? Idete po ulici a pred Vami ide niekto kto fajčí. Vy to dýchate - ste pasívny fajčiar. Áno, nie je to taká koncentrácia ako priamo z cigarety, ale aj tak sa Vám to dostáva do pľúc... Takže nikto mi nekáže, ono sa to jednoducho deje.

imho ovela viac kokotin sa dostava do pluc len cisto chodenim po ulici - vyfukove plyny a okrem tych aj tie biolity co teraz vsetci pchaju do zastrciek proti komarom.

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
kunoslav
-1
13.07.2010 18:34 (+0/-1)
zobraziť komentár
kopanica:

Chodíte po ulici, alebo sedíte len za PC? Idete po ulici a pred Vami ide niekto kto fajčí. Vy to dýchate - ste pasívny fajčiar. Áno, nie je to taká koncentrácia ako priamo z cigarety, ale aj tak sa Vám to dostáva do pľúc... Takže nikto mi nekáže, ono sa to jednoducho deje.

nechcite mi nahovorit ze ked ide niekto pred vami s cigaretou , tak ste pasivnym fajciarom , to rovno potom treba zakazat vsetky fabriky, automobilovu dopravu atd. lebo to skodi neporovnatelne viac. kto nechce byt pasivnym fajciarom nebude chodit do fajciarskych podnikov a ma po probleme nakolko fajcenie na verejnych priestranstvach (autobusove zastavky a podobne) je aj tak zakazane.to rovno nech si priplatia soferi (mozu havarovat ) lyziary a sportovci (riziko urazu ) bannici ,atd..... nakoniec preco nechodit vonku v skafandroch ? mali by sme nizsie riziko chripky ... a kto nie nech si priplati
TREBA PRESADIT CO NAJMENSI VPLYV STATU NA JEDNOTLIVCA toto "staranie sa statu o svojich obcanov " nadobuda uz obludne rozmery . ale ludia si nechaju diktovat vsetko vdacne a ochotne , nechaju si brat svoju slobodu a este tomu aj tlieskaju ,je to na zaplakanie , este si za to aj zaplatia lebo tie peniaze aj tak nikdy neskoncia tam kde su s takym "VZNESENYM " cielom mierene .KONECNE TREBA SKONCOVAT S TAKYMITO NEZMYSELNYMI ZASAHMI STATU DO SUKROMIA OBCANOV.

A este 1 poznamka : pre zdravotnictvo su aj tak spravidla najvacsou zatazou ludia co sa vsetkeho boja nikam nechodia , vedu pasivny zivot potrebuju byt neustale niekym alebo niecim chraneni ,lebo taki maju aj najnizsiu imunitu.rozne srdcove choroby z nadvahy a ine . teda presne ty co ziadaju taketo regulacie !!!!!

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
kopanica
1
14.07.2010 12:38 (+1/-0)
zobraziť komentár
kunoslav:

nechcite mi nahovorit ze ked ide niekto pred vami s cigaretou , tak ste pasivnym fajciarom , to rovno potom treba zakazat vsetky fabriky, automobilovu dopravu atd. lebo to skodi neporovnatelne viac. kto nechce byt pasivnym fajciarom nebude chodit do fajciarskych podnikov a ma po probleme nakolko fajcenie na verejnych priestranstvach (autobusove zastavky a podobne) je aj tak zakazane.to rovno nech si priplatia soferi (mozu havarovat ) lyziary a sportovci (riziko urazu ) bannici ,atd..... nakoniec preco nechodit vonku v skafandroch ? mali by sme nizsie riziko chripky ... a kto nie nech si priplati
TREBA PRESADIT CO NAJMENSI VPLYV STATU NA JEDNOTLIVCA toto "staranie sa statu o svojich obcanov " nadobuda uz obludne rozmery . ale ludia si nechaju diktovat vsetko vdacne a ochotne , nechaju si brat svoju slobodu a este tomu aj tlieskaju ,je to na zaplakanie , este si za to aj zaplatia lebo tie peniaze aj tak nikdy neskoncia tam kde su s takym "VZNESENYM " cielom mierene .KONECNE TREBA SKONCOVAT S TAKYMITO NEZMYSELNYMI ZASAHMI STATU DO SUKROMIA OBCANOV.

A este 1 poznamka : pre zdravotnictvo su aj tak spravidla najvacsou zatazou ludia co sa vsetkeho boja nikam nechodia , vedu pasivny zivot potrebuju byt neustale niekym alebo niecim chraneni ,lebo taki maju aj najnizsiu imunitu.rozne srdcove choroby z nadvahy a ine . teda presne ty co ziadaju taketo regulacie !!!!!

pozrite si moju odpoveď nižšie. Skúste si nájsť súkromnú poisťovňu, a požiadajte a životnú poistku (bez zdravotného pripoistenia, aby ste neboli až tak veľmi prekvapený). Poisťovňa sa Vám bude snažiť zohľadniť všetko, kde pracujete, kde bývate, či športujete, či sa športu venujete profesionálne, amatérsky, alebo len príležitostne, či jazdíte autom a koľko km/ročne, popýtajú sa Vás na prekonané nemoci a nemoci Vašich rodičov, súrodencov a starých rodičov, dokonca im podpíšete povolenie k nahliadnutiu do Vašej zdravotnej dokumentácie. Až potom Vám oznámia, čo Vás to bude stáť. To na aké riziká sa chcete poistiť je viac-menej na Vás. K tým zásahom štátu do súkromia občanov - súhlasím, veď presne o to ide. MOJE zdravie je MOJE súkromie, MOJE peniaze sú tiež MOJE súkromie, JA si budem platiť poisťovňu ktorú budem JA chcieť s takými rizikami aké budem JA chcieť. Zároveň JA rozhodnem, komu solidárne prispejem na jeho zdravotnú starostlivosť a či vôbec prispejem. Preto tvrdím, že zdravotné odvody smerujúce do štátu by mali byť minimálne a samotní občania by si mali urobiť zmluvy s poisťovňami a tam PRIAMO odvádzať svoje peniaze na zdravotnú starostlivosť. Logickým dôsledkom potom je, že fajčiari a alkoholici si za zdravotné poistenie priplatia. Rovnako budú mať vyššie odvody aj profesionálny vodiči, baníci, policajti, atď, ale to je možné kompenzovať kolektívnou zmluvou a "rizikovým príspevkom" od zamestnávateľa.

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
Degal
3
15.07.2010 23:16 (+3/-0)
zobraziť komentár
kopanica:

pozrite si moju odpoveď nižšie. Skúste si nájsť súkromnú poisťovňu, a požiadajte a životnú poistku (bez zdravotného pripoistenia, aby ste neboli až tak veľmi prekvapený). Poisťovňa sa Vám bude snažiť zohľadniť všetko, kde pracujete, kde bývate, či športujete, či sa športu venujete profesionálne, amatérsky, alebo len príležitostne, či jazdíte autom a koľko km/ročne, popýtajú sa Vás na prekonané nemoci a nemoci Vašich rodičov, súrodencov a starých rodičov, dokonca im podpíšete povolenie k nahliadnutiu do Vašej zdravotnej dokumentácie. Až potom Vám oznámia, čo Vás to bude stáť. To na aké riziká sa chcete poistiť je viac-menej na Vás. K tým zásahom štátu do súkromia občanov - súhlasím, veď presne o to ide. MOJE zdravie je MOJE súkromie, MOJE peniaze sú tiež MOJE súkromie, JA si budem platiť poisťovňu ktorú budem JA chcieť s takými rizikami aké budem JA chcieť. Zároveň JA rozhodnem, komu solidárne prispejem na jeho zdravotnú starostlivosť a či vôbec prispejem. Preto tvrdím, že zdravotné odvody smerujúce do štátu by mali byť minimálne a samotní občania by si mali urobiť zmluvy s poisťovňami a tam PRIAMO odvádzať svoje peniaze na zdravotnú starostlivosť. Logickým dôsledkom potom je, že fajčiari a alkoholici si za zdravotné poistenie priplatia. Rovnako budú mať vyššie odvody aj profesionálny vodiči, baníci, policajti, atď, ale to je možné kompenzovať kolektívnou zmluvou a "rizikovým príspevkom" od zamestnávateľa.

Tento system je napriklad v USA a realne ma vela slabin. Jednou z nich je napriklad aj to ze 2/3 populacie nemaju pristup ku kvalitnej zdravotnej starostlivosti. U nas funguje system podobny kanadskemu. Kazdy odvaza do statnej poistovne odvody a z tych sa na principe solidarity prostriedky rozdeluju chorym. Viete, vy pisete A, treba povedat aj B. Liecba zavaznych stavov si vyzaduje financne prostriedky tak velke, ze len mala cast populacie ich dokaze dat dohromady. V USA sa 2 z troch hypertonikov (pacienti s vysokym tlakom krvi) do 35 roku zivota vobec neliecia, hoci o svojej chorobe vedia. Pricina? Nemaju dostatocne "tucnu" poistku aby si takuto liecbu mohli dovolit. Dosledok? Dozivanie sa cca 5-6. dekady a potom smrt. To bol len maly priklad. Liecba infarktu myokardu u nas stoji cca 36000 EURO, liecba nadorovych ochoreni sa pohybuje radovo v stovkach tisic EURO. Na nadorove ochorenie ochorie v priemere kazdy 2,5 clovek pocas svojho zivota. Kolky z nich budu mat prostriedky na taku poistku, ktora by im dokazala uhradit plnu liecbu? Toto su tragicke omyly s ktorymi ludia u nas akosi nepocitaju... Ako keby nevedeli triezvo zhodnotit na co maju a na co nie.

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
suah
7
10.07.2010 08:43 (+7/-0)

Len z coho si na tu liecbu priplatia, ked uz vsetko prepili :)

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
deNNis
20
10.07.2010 08:54 (+20/-0)
zobraziť komentár
Zaujimavý4
suah:

Len z coho si na tu liecbu priplatia, ked uz vsetko prepili :)

vratia flase :)

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
Volodus
5
10.07.2010 14:21 (+6/-1)

Nesuhlas ... keby sme sli do detailov tak mozme rovno zrusit zdravotne poistenie ... ono takmer kaza diagnoza ma zaklad v spravani a teda si zato mozeme sami.

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
Jaro
0
10.07.2010 15:10 (+3/-3)
zobraziť komentár
Volodus:

Nesuhlas ... keby sme sli do detailov tak mozme rovno zrusit zdravotne poistenie ... ono takmer kaza diagnoza ma zaklad v spravani a teda si zato mozeme sami.

Zapal pluc alebo rakovina maju zaklad v spravani? Alebo co tak exoticke choroby? Chces povedat, ze tvoje spravanie dokaze ovplyvnit, ci sa nakazis alebo nie?

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
anonym#cbc2
2
10.07.2010 15:58 (+2/-0)
zobraziť komentár
Vtipný1
Jaro:

Zapal pluc alebo rakovina maju zaklad v spravani? Alebo co tak exoticke choroby? Chces povedat, ze tvoje spravanie dokaze ovplyvnit, ci sa nakazis alebo nie?

samozrejme ze ano

manipulujem rukami s potkanimi mladatami -> riziko
pracujem v uranovej bani, picham si drogy pouzitymi striekackami..................................

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
Volodus
2
10.07.2010 17:06 (+3/-1)
zobraziť komentár
Jaro:

Zapal pluc alebo rakovina maju zaklad v spravani? Alebo co tak exoticke choroby? Chces povedat, ze tvoje spravanie dokaze ovplyvnit, ci sa nakazis alebo nie?

Urcite ... pokial budem jest presne tolko vitaminov kolko mi treba, vyvazenu stravu, kazdy den budem spat tolko kolko mam, budem sa umyvat casto ako treba tak aj sanca na ten zapal pluc bude miziva(nebudem sa zdrziavat v rizikovych oblastiach). Rakovina detto - budem sa vyhybat zafajcenym priestorom, papat len prirodne veci (ziadna cola, benozan, umele farbiva)...

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
ehm
0
10.07.2010 17:30 (+0/-0)
zobraziť komentár
Volodus:

Urcite ... pokial budem jest presne tolko vitaminov kolko mi treba, vyvazenu stravu, kazdy den budem spat tolko kolko mam, budem sa umyvat casto ako treba tak aj sanca na ten zapal pluc bude miziva(nebudem sa zdrziavat v rizikovych oblastiach). Rakovina detto - budem sa vyhybat zafajcenym priestorom, papat len prirodne veci (ziadna cola, benozan, umele farbiva)...

nie je to az take striktne...nerob z toho utopiu...ale zdravo sa zit da, to ti potvrdi vela ludi

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
Volodus
0
10.07.2010 18:07 (+0/-0)
zobraziť komentár
ehm:

nie je to az take striktne...nerob z toho utopiu...ale zdravo sa zit da, to ti potvrdi vela ludi

Iba poukazujem nato ze bol by neskutocny problem rozlisit co je a co nieje sposobene tebou ako pacientom. Nakoniec by to dopadlo tak ze kazdy by platil za vsetko.

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
ehm
0
10.07.2010 18:48 (+1/-1)
zobraziť komentár
Volodus:

Iba poukazujem nato ze bol by neskutocny problem rozlisit co je a co nieje sposobene tebou ako pacientom. Nakoniec by to dopadlo tak ze kazdy by platil za vsetko.

napr. v USA mas problem s poistenim ked si fajciar- platis si viac...tak isto ked mas nadvahu si platis viac...za to ked sportujes a ´zijes zdravo´ tak su urcite vyhody...nedavam to za priklad, len ze je moznost to zistit...
to ze niekto fajcil v poslednych dvoch tyzdnoch zistis jednoduchym vydychovym testom...zalezi len od cloveka...a ak si das raz vyprazany rezen, neznamena to hned ze si budes priplacat...

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
Jaro
-1
10.07.2010 20:43 (+2/-3)
zobraziť komentár
Nelogický-3
ehm:

napr. v USA mas problem s poistenim ked si fajciar- platis si viac...tak isto ked mas nadvahu si platis viac...za to ked sportujes a ´zijes zdravo´ tak su urcite vyhody...nedavam to za priklad, len ze je moznost to zistit...
to ze niekto fajcil v poslednych dvoch tyzdnoch zistis jednoduchym vydychovym testom...zalezi len od cloveka...a ak si das raz vyprazany rezen, neznamena to hned ze si budes priplacat...

V USA ma nadvahu podla toho, co pocujem a citam velka cast obyvatelstva, takze v podstate je len priemer vysky cien poistiek vyssi a teda taki ludia viac neplatia. :-)

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
Jaro
-2
11.07.2010 09:38 (+1/-3)
zobraziť komentár
Jaro:

V USA ma nadvahu podla toho, co pocujem a citam velka cast obyvatelstva, takze v podstate je len priemer vysky cien poistiek vyssi a teda taki ludia viac neplatia. :-)

Tu mate, vy nechapaci: link

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
Baran
4
13.07.2010 14:41 (+4/-0)
zobraziť komentár
Volodus:

Urcite ... pokial budem jest presne tolko vitaminov kolko mi treba, vyvazenu stravu, kazdy den budem spat tolko kolko mam, budem sa umyvat casto ako treba tak aj sanca na ten zapal pluc bude miziva(nebudem sa zdrziavat v rizikovych oblastiach). Rakovina detto - budem sa vyhybat zafajcenym priestorom, papat len prirodne veci (ziadna cola, benozan, umele farbiva)...

Ani to nieje pravda pretože ak takto žiješ tvoje telo má vytvorenú nižšiu odolnosť voči škodlivinám a teda u niektorých ľudí takýmto spôsobom dochádza k zníženiu imunity a menšej obranyschopnosti organizmu ... ľudia snažiaci sa žiť v sterilnom prostredí tahšie zvládajú aj takú chrípku ... myslím že priplácať by si mal len človek za choroby spôsobené svojím životným štýlom lebo ak si ako fajčiar zlomím ruku nechápem prečo by som mal platiť viac .. u opitého človeka by sme mohli namietať ale aj príležitostný užívateľ alkoholu môže pod jeho vplyvom prísť k úrazu

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
abc
6
12.07.2010 12:07 (+7/-1)
zobraziť komentár
Volodus:

Nesuhlas ... keby sme sli do detailov tak mozme rovno zrusit zdravotne poistenie ... ono takmer kaza diagnoza ma zaklad v spravani a teda si zato mozeme sami.

ide skor o to co robis vedome a umyselne a co nie,

ked je na kazdej krabicke cigariet napisane, ze fajcenie skodi zdraviu a ked vies ze alkohol ma tiez dost negativne ucinky ak ho pijes vo velkom, tak je to vedome a umyselne poskodzovanie zdravia, zatial co, ked idem do prace autobusom a je chripkova sezona a ja sa nakazim, tak to iste nie je dobrovolne a ani vedome...

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
.ja.
2
11.07.2010 17:39 (+5/-3)

ono ide o to ze ked sa vravi o plateni za zdravotnictvo pre tych co piju a fajcia preco sa konecne nezacne hovorit aj o tom ze v zahranici napriklad dani maju dan na nezdrave potraviny z vysokym obsahom cukru a tuku
maju spotrebnu dan na alkohol a cigarety a dalsie nezdrave potraviny preco teda nezavedieme dan aj z ostatnych nezdravich potravin a neodvedieme tie peniaze do zdravotnictva a mame po probleme ten kto bude chciet nech pije kolko chce fajci kolko chce a zere cokolady pre mna aj na kila ale nech to je kua zdanene

raz moja spoluziacka nadavala ze by fajciarom niekolko nasobne zvysila dane na cigarety ze su na fajciarov vysoke naklady na liecbu ale ked som sa jej spytal ze co by povedala na to keby sa zaviedla dan napr na cokoladu tak mi povedala tak to urcite teda nie ze cokolada v malom neskodi ale podla mna ani alkohol ani cigarety v malom neskodia

tos tolko z mojej strany

ps tato tema ma dokaze poriadne vytocit ved clovek co plati spotrebne dane by si mal tu zdravotnu starostlivost z nich predplacat v zdravotnej poistovni len to by tam tie dane najskor museli ist

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
kopanica
2
12.07.2010 11:19 (+4/-2)
zobraziť komentár
.ja.:

ono ide o to ze ked sa vravi o plateni za zdravotnictvo pre tych co piju a fajcia preco sa konecne nezacne hovorit aj o tom ze v zahranici napriklad dani maju dan na nezdrave potraviny z vysokym obsahom cukru a tuku
maju spotrebnu dan na alkohol a cigarety a dalsie nezdrave potraviny preco teda nezavedieme dan aj z ostatnych nezdravich potravin a neodvedieme tie peniaze do zdravotnictva a mame po probleme ten kto bude chciet nech pije kolko chce fajci kolko chce a zere cokolady pre mna aj na kila ale nech to je kua zdanene

raz moja spoluziacka nadavala ze by fajciarom niekolko nasobne zvysila dane na cigarety ze su na fajciarov vysoke naklady na liecbu ale ked som sa jej spytal ze co by povedala na to keby sa zaviedla dan napr na cokoladu tak mi povedala tak to urcite teda nie ze cokolada v malom neskodi ale podla mna ani alkohol ani cigarety v malom neskodia

tos tolko z mojej strany

ps tato tema ma dokaze poriadne vytocit ved clovek co plati spotrebne dane by si mal tu zdravotnu starostlivost z nich predplacat v zdravotnej poistovni len to by tam tie dane najskor museli ist

zopakujem svoj príspevok:
...a platia dosť aj za moju liečbu ako pasívneho fajčiara? Platia aj za frajerku, kamaráta, moju mamu, otca, brata, sestru, synovca, atď...??? a ešte dovetok: mám zdravotné pripoistenie spolu so životným v súkromnej poisťovni. Ako negatívum mi započítali aj jazdu autom a zopár mínusových bodov som dostal aj za "typ práce" hoci oficiálne nie je riziková. Ja si osobne myslím, že by sa zdravotné poistenie malo upraviť na minimum a každý by sa mohol dať pripoistiť. Zo všeobecného by sa hradili také veci ako vrodené nemoci, prvá pomoc. Ostatné by bolo platené. Zároveň by poisťovne pri pripoistení na požiadanie poistenca museli urobiť odpočet a prípadný rozdiel vrátiť, alebo preniesť ako zaplatenú časť poistky. Tí čo sa o seba starajú by zároveň aj ušetrili na doktoroch, kto o seba nedbá...

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
YA
-2
12.07.2010 11:27 (+2/-4)
zobraziť komentár
Nelogický-3
kopanica:

zopakujem svoj príspevok:
...a platia dosť aj za moju liečbu ako pasívneho fajčiara? Platia aj za frajerku, kamaráta, moju mamu, otca, brata, sestru, synovca, atď...??? a ešte dovetok: mám zdravotné pripoistenie spolu so životným v súkromnej poisťovni. Ako negatívum mi započítali aj jazdu autom a zopár mínusových bodov som dostal aj za "typ práce" hoci oficiálne nie je riziková. Ja si osobne myslím, že by sa zdravotné poistenie malo upraviť na minimum a každý by sa mohol dať pripoistiť. Zo všeobecného by sa hradili také veci ako vrodené nemoci, prvá pomoc. Ostatné by bolo platené. Zároveň by poisťovne pri pripoistení na požiadanie poistenca museli urobiť odpočet a prípadný rozdiel vrátiť, alebo preniesť ako zaplatenú časť poistky. Tí čo sa o seba starajú by zároveň aj ušetrili na doktoroch, kto o seba nedbá...

Vrodene choroby a napr prva pomoc... A co s epidemiami? To by si detickym v skolke, skole, alebo takyto ludia museli priplacat, uz len za to, ze sa denno denne vyskytuju v kolektive.

A v rodine je to ine, ked je jeden v domacnosti "netolerantny" fajciar, tak bohuzial. Ale naco je potom zakon na ochranu nefajciarov, ked funguje len v krcmach, podnikoch, restauraciach a na zastavkach?

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
r35
-5
12.07.2010 11:37 (+7/-12)
zobraziť komentár
Trápny-9
kopanica:

zopakujem svoj príspevok:
...a platia dosť aj za moju liečbu ako pasívneho fajčiara? Platia aj za frajerku, kamaráta, moju mamu, otca, brata, sestru, synovca, atď...??? a ešte dovetok: mám zdravotné pripoistenie spolu so životným v súkromnej poisťovni. Ako negatívum mi započítali aj jazdu autom a zopár mínusových bodov som dostal aj za "typ práce" hoci oficiálne nie je riziková. Ja si osobne myslím, že by sa zdravotné poistenie malo upraviť na minimum a každý by sa mohol dať pripoistiť. Zo všeobecného by sa hradili také veci ako vrodené nemoci, prvá pomoc. Ostatné by bolo platené. Zároveň by poisťovne pri pripoistení na požiadanie poistenca museli urobiť odpočet a prípadný rozdiel vrátiť, alebo preniesť ako zaplatenú časť poistky. Tí čo sa o seba starajú by zároveň aj ušetrili na doktoroch, kto o seba nedbá...

Ja by som mu to dementoval kktovi ministerskemu. Radsej si vypijem a zapalim, uvolnim ventil a fungujem dalej, ako by ma malo z toho zivota jebnut a liecit sa psychofarmakami (a to uz je nakladna liecba).

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
r35
-13
12.07.2010 12:06 (+3/-16)
zobraziť komentár
Utočný-7
kopanica:

zopakujem svoj príspevok:
...a platia dosť aj za moju liečbu ako pasívneho fajčiara? Platia aj za frajerku, kamaráta, moju mamu, otca, brata, sestru, synovca, atď...??? a ešte dovetok: mám zdravotné pripoistenie spolu so životným v súkromnej poisťovni. Ako negatívum mi započítali aj jazdu autom a zopár mínusových bodov som dostal aj za "typ práce" hoci oficiálne nie je riziková. Ja si osobne myslím, že by sa zdravotné poistenie malo upraviť na minimum a každý by sa mohol dať pripoistiť. Zo všeobecného by sa hradili také veci ako vrodené nemoci, prvá pomoc. Ostatné by bolo platené. Zároveň by poisťovne pri pripoistení na požiadanie poistenca museli urobiť odpočet a prípadný rozdiel vrátiť, alebo preniesť ako zaplatenú časť poistky. Tí čo sa o seba starajú by zároveň aj ušetrili na doktoroch, kto o seba nedbá...

A ked sa ti nepaci pasivne fajcenie, tak sa odstahuj na mars. Kto by mal co na teba platit, co my na teba pridavky bereme???

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
k
2
15.07.2010 22:12 (+2/-0)
zobraziť komentár
r35:

A ked sa ti nepaci pasivne fajcenie, tak sa odstahuj na mars. Kto by mal co na teba platit, co my na teba pridavky bereme???

ty si fakt ze 8=====)

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
Degal
6
15.07.2010 23:27 (+6/-0)
zobraziť komentár
kopanica:

zopakujem svoj príspevok:
...a platia dosť aj za moju liečbu ako pasívneho fajčiara? Platia aj za frajerku, kamaráta, moju mamu, otca, brata, sestru, synovca, atď...??? a ešte dovetok: mám zdravotné pripoistenie spolu so životným v súkromnej poisťovni. Ako negatívum mi započítali aj jazdu autom a zopár mínusových bodov som dostal aj za "typ práce" hoci oficiálne nie je riziková. Ja si osobne myslím, že by sa zdravotné poistenie malo upraviť na minimum a každý by sa mohol dať pripoistiť. Zo všeobecného by sa hradili také veci ako vrodené nemoci, prvá pomoc. Ostatné by bolo platené. Zároveň by poisťovne pri pripoistení na požiadanie poistenca museli urobiť odpočet a prípadný rozdiel vrátiť, alebo preniesť ako zaplatenú časť poistky. Tí čo sa o seba starajú by zároveň aj ušetrili na doktoroch, kto o seba nedbá...

Citam vase prispevky a ako lekar musim konstatovat ze v tom mate trosku hokej. Ak som vas spravne pochopil- podla vas odvody do statnej poistovne nemaju byt povinne? Respektive jej mandat by pozostaval len z hradenia vrodenych ochoreni a prvej pomoci? Kebyze ste minister a zavadzate takyto model, tak vam mozem gratulovat k hromadnej vrazde spoluobcanov. Poculi ste uz o povinnom ockovani? Kto by podla vas mal hradit toto? A viete vy ze najdrahsia je prave zdravotna starostlivost o ludi s vrodenymi ochoreniami? Su metabolicke choroby ktorych liecba stoji desiatky tisic EURO mesacne a musia sa liecit cely zivot cloveka.. Vy si naozaj myslite ze nejaka zdravotna poistovna by mohla existovat IBA na zaklade toho ze by hradila prvu pomoc a vrodene ochorenia? Nemohla, uistujem vas. Za tyzden by skrachovala. A ako chcete urobit odpocet na meno poistenca a preniest prostriedky na dalsiu platbu poistneho?? Ak vymyslite mechanizmus ktory by toto mohol pausalne garantovat tak vedzte ze mate narok na nobelovu cenu za ekonomiku.

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
me
2
10.07.2010 08:46 (+4/-2)

Neviem.
Cely problem kolektivneho zdravotnictva. Ked platia vsetci, preco by mali ludia so zdravym zivotnym stylom doplacat na ostatnych? Najlahsie je potom kazdeho kontrolovat aby to nezneuzival. V ramci znizovania nakladov kontrolovat ludi aby nepili, nefajcili, nejedli v McDonalds, nejedli slaninu, davali si len 1 kocku cukru .... cesta do pekla.

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
suah
0
10.07.2010 21:51 (+0/-0)
zobraziť komentár
me:

Neviem.
Cely problem kolektivneho zdravotnictva. Ked platia vsetci, preco by mali ludia so zdravym zivotnym stylom doplacat na ostatnych? Najlahsie je potom kazdeho kontrolovat aby to nezneuzival. V ramci znizovania nakladov kontrolovat ludi aby nepili, nefajcili, nejedli v McDonalds, nejedli slaninu, davali si len 1 kocku cukru .... cesta do pekla.

Lenze na tej ceste uz sme. Raz za rok, ked zaskocim k zubarovi, tak nemam vsetko preplatene. U dentalnej hygienicky detto. Mne samotnemu teda uz kompletna liecba preplatena nie je, a to este ani nie som stary, aby som potreboval skutocne nakladnu zdravotnu starostlivost. V com som teda iny od alkoholika ci od fajciara?

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
lizba
2
12.07.2010 13:23 (+2/-0)
zobraziť komentár
suah:

Lenze na tej ceste uz sme. Raz za rok, ked zaskocim k zubarovi, tak nemam vsetko preplatene. U dentalnej hygienicky detto. Mne samotnemu teda uz kompletna liecba preplatena nie je, a to este ani nie som stary, aby som potreboval skutocne nakladnu zdravotnu starostlivost. V com som teda iny od alkoholika ci od fajciara?

asi sa nestaras o svoj chrup. to je to iste ako ked sa niekto iny nestara o svoju pecen alebo pluca. tak platis aj ty....

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
suah
0
12.07.2010 14:19 (+1/-1)
zobraziť komentár
lizba:

asi sa nestaras o svoj chrup. to je to iste ako ked sa niekto iny nestara o svoju pecen alebo pluca. tak platis aj ty....

Tak, dodrzujem vsetky pokyny zubara. Tu je podla mna velky vplyv genetiky - mam znameho, co si cisti zuby tak raz denne, k zubarovi chodi raz za uhorsky rok a napriek tomu ma zuby ako zo zurnalu. Tak nech mi nikto nevravi, ze je to len starostlivostou ;)

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
DMC
1
11.07.2010 10:13 (+2/-1)

Suhlasim pokial zrusia povinny mandat na poistovne alebo aspon znizia odvody do ZP.

Pridať reakciu
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)
pridať komentár
Pridať nový komentár
Koľko je šesť plus jedna?(Odpoveď napíš číslom)